Klachtenprocedure

De Gooise Psychologen Praktijk streeft ernaar om uw begeleiding en behandeling zo goed mogelijk af te stemmen op uw specifieke wensen en verwachtingen. Toch kan het voorkomen dat u ontevreden bent over onze dienstverlening. Wij vinden het belangrijk dat u uw ongenoegen bespreekbaar maakt.

 

1. Heeft u een klacht?

Zijn er klachten over de manier waarop uw behandelaar met u omgaat of over de behandeling op zich, dan adviseren wij u om dit met de behandelaar zelf bespreken. Het kan zijn dat er sprake is van een misverstand of miscommunicatie tussen u en de behandelaar. Dit kan vaak in een gesprek worden opgelost.

 

2. Klacht indienen.

Mocht het toch niet lukken om de ontstane problemen tussen u en uw behandelaar op te lossen of betreft het geen probleem met uw behandelaar? Dan kunt u een klacht indienen bij de praktijkmanager. U kunt uw klacht (per mail of per post) sturen, ter attentie van de praktijkmanager, naar

Per e-mail: info@gooisepsychologen.nl

Per post: Jan van Brakelstraat 4,1271 WG Huizen

 

Wij handelen uw klacht vervolgens binnen 3 weken na binnenkomst af.

 

3. Klacht indienen bij onafhankelijke klachtenfunctionaris

Uiteraard kan het voorkomen dat u uw klacht liever met een onafhankelijke klachtenfunctionaris bespreekt. De onafhankelijke klachtenfunctionaris fungeert als bemiddelaar tussen u de Gooise Psychologen Praktijk, zodat er alsnog samen een goede oplossing kan worden gevonden. U kunt hiervoor terecht bij: 

Het Klachtenloket Zorg. Zij zijn elke werkdag van 9.00u tot 17.00u te bereiken via telefoonnummer 070-3105392 of via info@klachtenloket-zorg.nl. 

Klachtenloket Zorg – De Geschillencommissie Zorg 

 

4. De geschillencommissie

ndien uw klacht via de onafhankelijke klachtenfunctionaris onverhoopt toch niet naar tevredenheid kan worden opgelost, kunt u met uw klacht terecht bij de geschillencommissie. Uw klacht wordt dan een geschil en zal worden beoordeeld door een deskundige en onpartijdige commissie die een bindende uitspraak zal doen over het geschil. Zowel u als de Gooise Psychologen Praktijk dient zich aan deze uitspraak te houden, er kan dus niet in hoger beroep worden gegaan tegen de uitspraak. Meer informatie over de geschillencommissie vindt u op: 

www.degeschillencommissiezorg.nl